Veelgestelde vragen

  • 1. Artikelen zoeken

    Een artikel zoeken op onze webwinkel is zeer eenvoudig en kan via het hoofdmenu aan de linkerzijde of via de zoekfunctie aan de bovenzijde van de pagina. 

    Via het hoofdmenu

    Aan de linkerzijde van de pagina bevindt zich het hoofdmenu. In dit menu staan de hoofdcategorieen vermeld van de in de webwinkel aanwezige artikelen. Door op de categorie van uw keuze te klikken, krijgt u een overzicht van alle artikelen binnen deze categorie.

    Na een keuze gemaakt te hebben door op een hoofd- of subcategorie te klikken, krijgt u een overzicht van alle artikelen die binnen deze categorie vallen. 

    Zodra u het artikel hebt gevonden waarnaar u op zoek bent kunt u de details van dit product bekijken door op de productnaam te klikken.

    Indien u al weet naar welk artikel u op zoek bent, dan kunt u ook gebruik maken van de zoekfunctie aan de linkerbovenzijde van de pagina. Dit kan een specifiek type of een merk zijn. Door vervolgens op de zoekknop te drukken wordt het resultaat van de zoekactie getoond.

  • 2. De Winkelwagen

    De winkelwagen is een virtueel wagentje waarin u artikelen kunt plaatsen die u wilt gaan bestellen. De winkelwagen bewaart deze artikelen tot u klaar bent met winkelen. In het blok 'Winkelwagen' rechtsboven elke pagina kunt u altijd precies zien hoeveel artikelen u reeds in uw mandje heeft geplaatst. U kunt altijd tussentijds de inhoud van uw winkelmandje raadplegen door in het blok op de link Uw winkelwagen te klikken.

    Zodra u klaar bent met winkelen kunt u de artikelen die u in uw winkelwagen heeft geplaatst bestellen. Klik daartoe op Uw winkelwagen om de inhoud van uw winkelwagen te bekijken. Het is vanuit uw winkelwagen mogelijk om de aantallen van een bepaald artikel aan te passen of artikelen uit uw winkelwagen te verwijderen.

  • 3. Een bestelling plaatsen

    Stap 1: Uw account activeren of een account aanmaken

    Log in op uw account door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Indien u nog geen account heeft dan wordt u gevraagd uw gegevens in te vullen. https://www.sask.nl/registreren.html

    Stap 2: Kies de door u gewenste wijze van verzenden

    U kunt kiezen uit verschillende mogelijkheden,

    • Afhalen Locatie Beverwijk
      U kunt uw bestelling ophalen bij onze vestiging in Eindhoven, u kunt hier pinnen of contant betalen (voorkeur gaat uit naar pin), bent u afkomstig uit belgie en heeft u geen nederlandse pinpas ter beschikking dan kunt u alleen contant betalen. (buitenlandse pinpassen worden niet aanvaard)
    • NL Bezorgen (Vooruitbetaling)
      De bestelling word nadat u het bedrag heeft voldaan naar u verstuurd.
    • NL Bezorgen (iDeal)
      Indien u in het bezit bent van een bankrekening van ABN Amro, Postbank of de Rabobank kunt u ervoor kiezen om de betaling te voldoen d.m.v iDEAL.
    • BE Afhalen (Vooruitbetaling)
      U kunt ervoor kiezen om het bedrag vooraf te voldoen, en daarna uw bestelling af te halen bij onze vestiging in Beverwijk.
    • BE Bezorgen (Vooruitbetaling)
      De bestelling word nadat u het bedrag heeft voldaan naar u verstuurd.


    Stap 3: Controleer factuur en afleveradres.


    Bij deze stap worden het door u opgegeven factuuradres en het door u opgegegeven afleveradres weergegeven. Indien u reeds een account had zijn dit de adressen zoals die bij ons bekend zijn. Controleer de gegevens goed. Indien de gegevens niet correct zijn kunt u hier zowel het factuuradres als het afleveradres wijzigen. 

    Stap 4: Plaats uw bestelling.

    Tijdens de laatste stap wordt een overzicht getoond van uw bestelling waarin alle gegevens uit de voorgaande stappen worden weergegeven. U kunt tijdens deze laatste stap uw bestelling controleren en eventueel terug gaan naar een voorgaande stap om een keuze te wijzigen. Als uw bestelling correct is drukt u op de knop 'Bestelling Uitvoeren' waarmee u uw bestelling definitief wordt geplaatst.

    Registreren
  • 4. De prijzen van Artikelen

    Alle op de website vermelde prijzen zijn inclusief  21% BTW en exclusief verzendkosten.
    Voor informatie over verzendkosten kijkt u in het Helpdesk menu onder het onderwerp "Afhalen & Verzenden". 

    De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn in euro's inclusief BTW en exclusief verzendkosten.

Uw gegevens

  • 1. Wat is een account?

    Als u iets wilt kopen bij Sask dan heeft Sask uw gegevens nodig om het artikel te kunnen versturen en een factuur aan te kunnen maken voor de garantie. Daarnaast wordt uw e-mailadres gebruikt om u op de hoogte te houden van de status van uw bestelling. Deze verzameling van klantgegevens wordt een account genoemd.

    U beheert uw eigen account met het e-mailadres en het wachtwoord dat u zelf kunt opgegeven. Bij een eventuele volgende bestelling hoeft u alleen maar in te loggen op uw account en kunt u direct tot bestellen overgaan. Daarnaast kunt u er voor kiezen om door Sask op de hoogte te worden gehouden van speciale aanbiedingen door u in te schrijven voor de Sask nieuwsbrief.

  • 2. Wat zijn de voordelen van een account?
    • Makkelijk en snel een bestelling plaatsen.
    • De status van lopende bestellingen bekijken.
    • Uw bestelhistorie bekijken.
    • Facturen van uw bestelling uitprinten.
    • RMA-nummer aanvragen voro artikelen die u retour wilt sturen.
  • 3. Een account aanmaken

    U kunt altijd gratis een account aanmaken, ook als u op dat moment nog geen artikelen wilt bestellen. Door in de menubalk op de link Registreren te klikken komt u bij het formulier. Vult u hier uw gegevens zo volledig mogelijk in en druk vervolgens op de knop 'Registeren'. U krijgt per e-mail een bevestiging van uw registratie.

    Indien u een artikel wilt bestellen dan wordt u tijdens de tweede stap van het bestelproces gevraagd in te loggen op uw account met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Als u dat moment nog geen account heeft dan kunt u dit aangeven en kunt u zich op dat moment registreren.

    Account aanmaken
  • 4. Uw gegevens beheren

    Door in te loggen op uw persoonlijke account met uw gebruikersnaam en uw wachtwoord kunt u uw gegevens beheren en uw bestelstatus en bestelhistorie inzien. Daarnaast kunt u voor de reeds uitgeleverde artikelen een RMA aanvragen.

    Inloggen
  • 5. Inschrijven voor de nieuwsbrief

    Door u in te schrijven voor de Sask nieuwsbrief wordt u via uw e-mailadres automatisch op de hoogte gehouden van de acties en producten. Bij het aanmaken van een account kunt u aangeven dat u van deze mogelijkheid gebruik wenst te maken.

    U kunt zich op elk moment via uw account of het blok 'Nieuwsbrief' afmelden. Elke mailing bevat tevens instructies om u af te melden en daarmee uw inschrijving ongedaan te maken.

    Het e-mailadres dat u opgeeft zal uitsluitend door Sask worden gebruikt ten behoeve van het sturen van de nieuwsbrieven en nooit worden verkocht of aan derden ter beschikking worden gesteld. Raadpleeg voor meer infomatie onze Privacy Policy.

Betaalmogelijkheden

  • 1. Betalen met iDEAL

    Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

  • 2. Hoe werkt iDEAL?

    Bij het plaatsen van een bestelling geeft u aan dat u wilt betalen met iDEAL. Wacht dan op onze bevestigingsmail met iDEAL link, hierna kunt u uw bank selecteren. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank waar de betaalopdracht voor u klaar staat. U wordt door uw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en u autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en Sask wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.

    U kunt iDEAL gebruiken als u internetbankiert bij ABN AMRO, Postbank of Rabobank.

  • 3. De voordelen van iDEAL
    • iDEAL is net zo vertrouwd, veilig en gemakkelijk als internetbankieren.
    • iDEAL wordt ondersteund door de grote Nederlandse banken.
    • Controle en overzicht op uw betaling.
  • 4. Vooruitbetaling

    Indien u tijdens het bestellen kiest voor vooruitbetaling, schrijft u dan het aankoopbedrag vermeerderd met de eventuele verzendkosten over op de rekening van Sask. Als betalingskenmerk vermeldt u daarbij het factuurnummer. Indien op voorraad wordt uw bestelling direct na ontvangst van uw betaling verzonden. Bij vooruitbetaling worden geen betaalkosten in rekening gebracht.

    Gegevens
    Sask 
    Rabobank
    Swift RABONL2U 
    IBAN nr NL02RABO0112347045
    Rabobank Beverwijk

    Let op:
    De bezorger overhandigt alleen de bestelde producten indien u het complete bedrag contant kunt voldoen.

  • 5. Contant of Pin

    Pin
    U kunt bij het afhaalpunt in Beverwijk betalen met een nederlandse pinpas. 

    Contant
    Als U uit belgie komt kunt en niet in het bezit bent van een nederlandse pinpas kunt u contant betalen.  ( Doe dit a.u.b. zo gepast mogelijk )

  • 6. Rembours

    Bij betalingen onder rembours hanteren wij de volgende regels:

    • Bestelbare artikelen
      U kunt alle artikelen in onze webshop bestellen, met uitzondering van de producten met een onbekende levertijd.
    • Verzending van de producten
      De verzending volgt nadat alle producten op voorraad zijn.
    • Betaling
      Het totaalbedrag van uw bestelling betaalt u contant aan de bezorger bij aflevering. In sommige gevallen heeft de bezorger een mobiel PIN apparaat bij zich, maar vooralsnog beschikken de meeste bezorgers hier niet over. Wij raden u aan om het bedrag alvast in huis te hebben.
    • Maximaal bestelbedrag
      Bestellen per rembours is slechts mogelijk tot een bedrag van
      € 2000,-
    • Wat zijn de bijkomende kosten?
      De rembourskosten zijn per levering € 7,95 dit komt boven op de verzendkosten per zending. De rembourskosten worden automatisch berekend in het totaalbedrag.

    Let op:
    De bezorger overhandigt alleen de bestelde producten indien u het complete bedrag contant kunt voldoen.

  • 7. BTW vrijstelling buitenlandse bedrijven

    Voor een facuur met BTW vrijstelling dient u:

    • Uw bestelling te plaatsen op firma naam
    • Uw BTW nummer op te geven in het opmerkingen veld later in het bestel proces.
    • Uw Kamer van Koophandel inschrijving te mailen naar inkoop@sask.nl of u kunt een kopie afgeven bij afhalen.
    • U dient zich bij afhalen te legitimeren met een geldig legitimatie bewijs

    Indien uw bestelling niet aan deze criteria voldoet, kunnen we u niet exclusief BTW factureren.
    Voor deze dienst wordt 5 euro administratiekosten berekend.

Afhalen & Verzenden

  • 1. Levering met PostNL binnen Nederland

    Zodra uw bestelling is verzonden wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. PostNL bezorgt vervolgens uw bestelling overdag op het afleveradres, zoals u dat bij uw bestelling heeft opgegeven. Bij ontvangst van uw bestelling zal de PostNL-medewerker u vragen te tekenen voor ontvangst.

    Mocht u niet thuis zijn als de bestelling bij u wordt aangeboden dan zal de PostNL-medewerker een kennisgeving bij u in de bus achterlaten met daarop het adres van het postkantoor waar u vanaf de volgende werkdag uw bestelling kunt afhalen. Het pakket blijft gedurende 3 weken op het postkantoor beschikbaar.

    Controleer het pakket goed op eventuele beschadigingen, alvorens u tekent voor ontvangst. Met het tekenen voor ontvangst verklaart u namelijk tevens dat het pakket in goede orde is ontvangen. Mocht het pakket beschadigd zijn dan kunt u het pakket weigeren.

    PostNL bezorgt op alle werkdagen en op zaterdag

  • 2. Track & Trace

    Zendingen die worden verzonden met PostNL worden voorzien van een unieke barcode. Met deze code kunt u achterhalen waar uw pakket zich bevindt en wanneer uw pakket naar verwachting aan u wordt uitgereikt. U vindt een link in de e-mail waarin de verzending van uw bestelling wordt bevestigd. Door op deze link te klikken komt u automatisch uit op de juiste Track&Trace pagina. Mocht deze link door omstandigheden niet werken, dan kunt u handmatig de barcode en uw postcode intypen op Tracktrace.nl.

    Track en Trace
  • 3. Levering met PostNL naar Belgie/Duitsland

    Zodra uw bestelling is verzonden wordt u hiervan per e-mail op de hoogte gesteld. PostNL bezorgt vervolgens uw bestelling overdag op het afleveradres, zoals u dat bij uw bestelling heeft opgegeven. Bij ontvangst van uw bestelling zal de PostNL-medewerker u vragen te tekenen voor ontvangst.

    Mocht u niet thuis zijn als de bestelling bij u wordt aangeboden dan zal de PostNL-medewerker een kennisgeving bij u in de bus achterlaten met daarop het adres van het postkantoor waar u vanaf de volgende werkdag uw bestelling kunt afhalen. Het pakket blijft gedurende 3 weken op het postkantoor beschikbaar.

    Controleer het pakket goed op eventuele beschadigingen, alvorens u tekent voor ontvangst. Met het tekenen voor ontvangst verklaart u namelijk tevens dat het pakket in goede orde is ontvangen. Mocht het pakket beschadigd zijn dan kunt u het pakket weigeren.

    PostNL bezorgt op alle werkdagen en op zaterdag.

  • 4. Track & Trace

    Zendingen die worden verzonden met PostNL worden voorzien van een unieke barcode. Met deze code kunt u achterhalen waar uw pakket zich bevindt en wanneer uw pakket naar verwachting aan u wordt uitgereikt. U vindt een link in de e-mail waarin de verzending van uw bestelling wordt bevestigd. Door op deze link te klikken komt u automatisch uit op de juiste Track&Trace pagina. Mocht deze link door omstandigheden niet werken, dan kunt u handmatig de barcode en uw postcode intypen op Tracktrace.nl.

    Track en Trace
  • 5. Leveringen met overige transporteurs

    Aangezien wij onze producten betrekken bij verschillende distributeurs is het mogelijk dat wij deze rechtreeks vanuit hun magazijnen laten versturen. Dit gaat meestal om palletzendingen en/of zendingen met grotere aantalen collies.

    Deze bedrijven gebruiken ook transporteurs als DHL, GLS of UPS. Indien dat het geval is kunnen wij u geen track & trace nummer aanbieden.

    Maar u kunt er van uit gaan dat deze na verzending binnen 2 dagen bij u wordt aangeboden.
    Voor eventuele vragen of vertragingen kunt u dan contact opnemen met ons.

  • 6. Verzendkosten

    De hoogte van de verzendkosten zijn afhankelijk van het artikel dat u heeft besteld en of het een binnenlandse zending of een zending naar Belgie betreft. De meeste zendingen zullen verstuurd worden met PostNL. Het kan voorkomen dat u niet alle artikelen van uw bestelling in 1 pakket toegezonden krijgt.

  • 7. Levering binnen Nederland

    De minimale verzendkosten voor levering binnen Nederland bedragen 4,95 euro. Het is mogelijk dat deze hoger zijn in verband met het gewicht en/of aantal van de bestelde producten.

    De totale van toepassing zijnde verzendkosten vindt u bij elke bestelling terug in uw besteloverzicht.

  • 8. Levering naar Belgie

    De minimale verzendkosten voor levering naar Belgie / Duitsland bedragen 15 euro. Het is mogelijk dat deze hoger zijn in verband met het gewicht en/of aantal van de bestelde producten.

    De totale van toepassing zijnde verzendkosten vindt u bij elke bestelling terug in uw besteloverzicht.

  • 9. Uw zending traceren

    Zendingen die worden verzonden met PostNL worden voorzien van een unieke barcode. Met deze code kunt u achterhalen waar uw pakket zich bevindt en wanneer uw pakket naar verwachting aan u wordt uitgereikt. U vindt een link in de e-mail waarin de verzending van uw bestelling wordt bevestigd. Door op deze link te klikken komt u automatisch uit op de juiste Track&Trace pagina. Mocht deze link door omstandigheden niet werken, dan kunt u handmatig de barcode en uw postcode intypen op Tracktrace.nl.

    Track en Trace
  • 10. Uw bestelling zelf afhalen

    In plaats van uw bestelling naar een adres te laten versturen, kunt u uw bestelling ook zelf af komen halen bij onze vestiging in Beverwijk. U kunt dit bij het plaatsen van uw bestelling aangeven.

    Adres Afhaalpunt
    Sask Beverwijk
    Spoorsingel 51
    1947 LB Beverwijk

    Openingstijden:

    Maandag:  Gesloten
    Dinsdag: 10:00 uur  tot 20:00
    Woensdag: 10:00 uur  tot 18:00
    Donderdag: 10:00 uur tot 18:00 uur en 19:00 tot  20:00
    Vrijdag: 10:00 uur tot 13:00 uur en 14:45 tot 18:00
    Zaterdag: 10:00 uur tot 18:00

     

De status van uw bestelling

  • 1. De status van uw bestelling bekijken

    Als u een bestelling plaatst bij Sask dan wordt u automatisch op de hoogte gehouden van de afhandeling van uw bestelling. Daarnaast kunt u via uw account 24 uur per dag de status van uw bestelling volgen.

    Er zijn twee manieren om de status van uw bestelling te bekijken:

  • 2. Via uw e-mail

    U wordt altijd automatisch per e-mail op de hoogte gehouden van uw bestelling. Zo krijgt u bijvoorbeeld een bevestiging per e-mail wanneer uw bestelling is geplaatst, uw betaling door ons is ontvangen of de bestelling naar u wordt verzonden. Ook indien de levertijd is gewijzigd is, krijgt u hiervan automatisch een bericht.

  • 3. Via uw account

    Door in te loggen op uw persoonlijke account kunt u de status van uw bestelling op elk moment bekijken.

  • 4. Levertijd

    Bij elk artikel wordt de levertijd vermeld. Dit is de tijd die Sask nodig heeft om uw bestelling te verwerken en het artikel te verzenden. De bezorgtijd (de tijd die de PostNL of de bezorgdienst nodig heeft om het pakket bij u thuis af te leveren) bedraagt binnen Nederland doorgaans 1 werkdag.
    Sask doet haar uiterste best om de levertijden zoals die vermeld staan op de site zo actueel mogelijk te houden. Het kan echter voorkomen dat een artikel onverwacht uitverkocht raakt, of een leverancier een artikel (tijdelijk) niet uitlevert. De vermelde levertijden zijn daarom altijd indicatief. Indien een artikel later wordt uitgeleverd dan de op website vermeld stond op het moment dat u het artikel bestelde, dan krijgt u hiervan automatisch een bericht.

  • 5. Bestelling Annuleren

    Zolang uw bestelling nog niet aan u is verzonden, kunt u deze annuleren. Gebruik bij het annuleren van een bestelling altijd het contactformulier. Vergeet daarbij niet uw ordernummer te vermelden. U krijgt dan doorgaans binnen 1 werkdag een bevestiging van de annulering per e-mail toegezonden.

Defecten en retourneren

  • 1. Wat zijn mijn rechten als consument binnen de afkoelingsperiode?

    Sinds 1 februari 2001 is de wet "kopen op afstand" van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de wet kopen op afstand opgenomen: Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. De portokosten voor het terugsturen zijn voor rekening van de klant. Bij het annuleren van uw bestelling berekenen wij geen annuleringskosten. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden.

    De voorwaarden die Sask verbindt bij retourzendingen bij wet kopen op afstand:

    • Het product dient binnen de wettelijke termijn via de Sask website te zijn aangemeld als zijnde retourzending RMA.
    • Het product dient degelijk verpakt te zijn in een andere doos.
    • Het product dient compleet met alle accesoires, kabels, boekjes e.t.c ingeleverd te worden.
    • Op de originele doos mag niet geschreven worden, ook mag er geen plakband, stickers of etiketten op de doos geplakt worden.
    • Producten mogen niet voorgeinstalleerd of geactiveerd zijn (bijv: laptops, routers en software).
    • Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn geleverd
    • Aankopen die snel kunnen verouderen (zoals geheugenmodules en inktcardtridges)
    • Cd's, video's, cd-roms en licenties waarvan de verzegeling is verbroken
    • Producten voor zakelijk gebruik
    • Reserveronderdelen, zogenaamde spareparts

    Indien het product niet aan deze voorwaardes voldoet of buiten de wettelijk termijn valt, zal deze niet geaccepteerd worden voor de afkoelingsperiode.

  • 2. Wanneer kunt u retourneren
    • Als het artikel afwijkt van hetgeen u besteld heeft.
    • Als het artikel defect raakt.
    • Als u een DOA heeft ontvangen (Dead on arrival).
  • 3. Het artikel wijkt af van hetgeen u besteld heeft

    Wanneer u constateert dat het gehele artikel dat u heeft ontvangen afwijkt van hetgeen u besteld heeft dan kunt u het aan ons retourneren. Neem direct nadat u constateert dat u het verkeerde artikel heeft gekregen contact op met de Helpdesk. U dient dit binnen een termijn van 7 dagen na ontvangst te doen. Neem het artikel in geen geval in gebruik. Alleen ongebruikte artikelen komen voor kosteloze vervanging in aanmerking.

    Als het artikel niet compleet is afgeleverd, u mist onderdelen die u wel besteld heeft, of er zijn verkeerde onderdelen toegezonden meldt u dit dan direct aan Sask. Sask draagt vervolgens zorg voor kosteloze nalevering van de ontbrekende onderdelen. Neem verkeerd geleverde onderdelen niet in gebruik maar retourneer deze artikelen conform de Retour Procedure.

  • 4. Als het artikel defect raakt.

    Een defect artikel kunt u retourneren aan Saifx RMA. Safix RMA draagt dan zorg voor het transport van het artikel naar de door de fabrikant/leverancier aangewezen reparatiedienst. Neem na constatering van het defect altijd eerst contact op met de Helpdesk van Safix RMA. Wellicht is het mogelijk het probleem direct op te lossen bestaat er een snellere procedure om het defect te laten verhelpen.

    Ook bij reparaties buiten die buiten de garantie vallen kan Sask zorg dragen voor het herstel van uw defecte artikel. Safix RMA brengt dan in bepaalde gevallen wel handelingskosten in rekening.

  • 5. Als u een DOA heeft ontvangen (Dead on arrival).

    Een artikel dat bij aflevering reeds defect is, wordt in de meeste gevallen aangemerkt als een zogenaamde DOA (Dead on Arrival).

    Let op: of een artikel dat bij aflevering gebreken vertoont wel of niet wordt aangemerkt als DOA, is ter beoordeling aan de fabrikant of een door de fabrikant ingestelde servicedienst.

    Om in aanmerking te komen voor een omruiling o.b.v. een DOA dient het complete artikel zoals door Sask aan u uitgeleverd inclusief alle accessoires en toebehoren (handleidingen, software etc.) eretourneerd te worden! Indien aan deze voorwaarden niet voldaan is kan een artikel niet als DOA worden aangemerkt. Bewaart u dus (in ieder geval de 1e 7 dagen na ontvangst) ook de doos/verpakking!

    Een DOA kunt u retourneren conform de Retourprocedure. Neem bij het constateren van een DOA wel altijd direct contact op met de Helpdesk. U dient dit binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst te doen!

    Let op: Artikelen die tijdens transport zijn beschadigd worden niet aangemerkt als DOA en dienen te worden gerepareerd. Let daarom altijd goed op dat het pakket dat u in ontvangst neemt onbeschadigd is en neem het pakket bij twijfel niet in ontvangst.

  • 6. Zichtbare schade

    Wanneer er zichtbare deuken of schade aanwezig is op uw pakket, dan moet u er een aantekening van laten maken bij de transporteur en als u het onacceptabel vindt dan moet u het pakket weigeren. Dit pakket zal weer retour komen naar Sask. We zullen hier opvolgend contact op nemen met u om de zaak verder af te handelen.

  • 7. Geen zichtbare schade

    Wanneer er geen zichtbare deuken of schade aanwezig is aan het pakket dan moet u dit binnen 2 dagen na ontvangst melden aan de Helpdesk van Safix RMA. In geval van transportschade zullen wij u het vervangend artikel kosteloos toezenden zodra wij het beschadigde artikel retour hebben ontvangen. De transportkosten die u gemaakt heeft worden vergoed conform de basis verzendkosten van PostNL. Dit bedrag zal teruggestort worden binnen 10 werkdagen. Eventuele additionele kosten zijn voor uw eigen rekening. Let op: u dient de transportkosten van het defecte artikel naar Safix RMA eerst zelf te voldoen.

  • 8. De retourprocedure

    Om retouren snel en efficient te kunnen verwerken hanteert Safix RMA een Retourprocedure waarbij een RMA-nummer (Return Material Authorisation) dient te worden aangevraagd. Pas nadat er een RMA-nummer aan u is verstrekt kunt u het artikel retourneren. Zonder dit RMA-nummer worden artikelen niet retour genomen. Wij raden u daarom aan de Retourprocedure nauwgezet te volgen, deze bestaat uit 4 stappen:

    Stap 1: Vraag een RMA-nummer aan
    Stap 2: Verpak het artikel en schrijf het RMA-nummer op de verpakking
    Stap 3: Verstuur het pakket naar Safix RMA

    Stap 1: Vraag een RMA-nummer aan
    Log in op uw account en ga naar de betreffende bestelling. Hier vindt u een overzicht van de aan u uitgeleverde artikelen. Vul het formulier zo volledig mogelijk in en druk vervolgens op de knop RMA-aanvragen. Indien u wilt retourneren vanwege een defect, probeer dit defect dan zo bondig mogelijk te omschrijven. Uw RMA-nummer wordt vervolgens binnen 3 werkdagen naar uw mailadres verzonden.

    Het is ook mogelijk dat uw aanvraag wordt geweigerd omdat het artikel bijvoorbeeld niet bij Sask is gekocht of de zichttermijn is verlopen. U krijgt dan geen RMA-nummer en kunt het artikel niet retourneren.

    Stap 2: Verpak het artikel en schrijf het RMA-nummer op de verpakking
    Verpak het artikel zorgvuldig. Alle artikelen dienen geretourneerd te worden in een zogenaamde doos (doos/verpakking) Hiervoor kunt u eventueel de verpakking gebruiken waarin het artikel bij ontvangst verpakt zat. (kartonnen doos/luchtkussen envelop). Voeg daarbij altijd een een kopie van de aankoopfactuur.

    Let op: Schrijf het RMA nummer duidelijk zichtbaar aan de buitenzijde van de verpakking. Gebruik hiervoor bij voorkeur een watervaste stift. Retourzendingen zonder zichtbaar RMA-nummer worden altijd geweigerd.

    Stap 3: Verstuur het pakket naar Safix RMA
    Verstuur het pakket naar het onderstaande adres.
    Saix RMA
    Spoorsingel 51
    1947 LB Beverwijk


    U bent zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport.

    U draagt altijd zelf zorg voor de kosten van de verzending. Ongefrankeerde zendingen of zendingen onder rembours worden nooit door ons in ontvangst genomen.

  • 9. De status van uw RMA

    U kunt de status van uw retourzending bekijken onder uw persoonlijke account. U kunt op de gebruikelijke wijze inloggen door uw gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. Bent u uw wachtwoord vergeten, klikt u dan op Wachtwoord vergeten. Uw persoonlijke wachtwoord wordt dan naar uw e-mail adres verzonden.

    Zodra u bent ingelogd op uw persoonlijke account klikt u op RMA. U krijgt dan een overzicht van de orders waarvoor u een RMA heeft aangevraagd. Achter elke order staat de status vermeld. Op deze wijze kunt u de afhandeling van uw retour exact volgen.

  • 10. Doorlooptijd

    Indien u een artikel retour stuurt vanwege een defect of een DOA dan zal het gerepareerd of omgeruild worden. Safix RMA heeft geen eigen reparatiedienst. Defecte artikelen worden altijd gerepareerd door de leverancier of een door de leverancier aangewezen reparatiedienst. Ook DOA's dienen in de meeste gevallen beoordeeld te worden door de leverancier van het artikel om vast te stellen of het inderdaad een DOA betreft. De doorlooptijd van een reparatie/omruiling is afhankelijk van het merk, het soort artikel en de leverancier. Houdt u rekening met een gemiddelde doorlooptijd van 3 tot 4 weken.

  • 11. Prijsopgave en Kosten

    Bij reparaties die niet onder de garantie vallen krijgt u altijd eerst een prijsopgave alvorens er tot reparatie wordt overgegaan. Deze prijsopgave wordt u per e-mail toegezonden. De kosten van reparaties buiten de garantie worden door Safix RMA aan de reparatiedienst voldaan en vervolgens aan u doorberekend.

  • 12. Zijn er kosten verbonden aan retourneren

    U dient in alle gevallen zelf de kosten voor het transport van een artikel naar Safix RMA te voldoen. In een aantal specifiek beschreven gevallen zal Safix RMA uw transportkosten achteraf vergoeden.

    Indien u retourneert vanwege een defect aan een artikel binnen de garantietermijn dan draagt u uitsluitend de eenmalige kosten voor het transport naar Safix RMA. Bij reparaties buiten de garantie en retouren binnen de zichttermijn worden wel kosten in rekening gebracht.

  • 13. Retourneren binnen de zichttermijn in 14 dagen

    Indien u gebruik maakt van de zichttermijn worden er kosten in mindering gebracht op het terug te storten aankoopbedrag.

    A) Bij een artikel dat tijdens de zichttermijn is gebruikt c.q. is ingeschakeld .in  onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd worden de kosten in rekening gebracht ter hoogte van de gemiddelde waardevermindering die het artikel door het gebruik heeft ondergaan.
    B) Indien een artikel tijdens de zichttermijn is gebruikt c.q. is ingeschakeld en beschadigd, met zichtbare gebruikssporen, niet compleet of niet in de onbeschadigde verpakking wordt geretourneerd, zullen er kosten in rekening worden gebracht ter grootte van het factuurbedrag exclusief BTW minus de restwaarde van het geretourneerde artikel exclusief BTW.

  • 14. Retourneren als het artikel afwijkt van hetgeen u besteld heeft

    Indien u het verkeerde artikel toegezonden heeft gekregen door een fout van Safix RMA wordt het artikel kosteloos vervangen. U stuurt het te vervangen artikel op uw kosten naar Safix RMA. Zodra wij het artikel in goede orde retour hebben ontvangen, zullen wij u het juiste kosteloos artikel toezenden. De transportkosten die u gemaakt heeft naar Safix RMA worden vergoed conform de basis verzendkosten van PostNL. Dit bedrag zal teruggestort worden binnen 10 werkdagen. Eventuele additionele kosten zijn voor uw eigen rekening. Ook ontbrekende onderdelen of accessoires worden altijd kosteloos nagezonden.

  • 15. Retourneren van een defect artikel

    Bij reparaties binnen de garantietermijn worden er geen kosten in rekening gebracht . U betaalt dus uitsluitend de transportkosten naar Sask RMA. De kosten van de reparatie, alsmede eventuele onderzoekskosten worden volledig doorberekend.

  • 16. Retourneren van een DOA (Dead on arrival)

    In geval van D.O.A, zullen wij u het vervangend artikel kosteloos toezenden, zodra wij het defecte artikel retour hebben ontvangen. De transportkosten die u gemaakt heeft worden vergoed conform de basis verzendkosten van PostNL. Dit bedrag zal teruggestort worden binnen 10 werkdagen. Eventuele additionele kosten zijn voor uw eigen rekening. Let op: u dient de transportkosten van het defecte artikel naar Safix RMA eerst zelf te voldoen.

  • 17. Pixelgarantie

    Pixel garantie is een vorm van garantie voor TFT monitoren, het kan voorkomen dat een TFT monitor een pixelfout bevat zoals o.a. een dode pixel, een dode subpixel of een bright dot. De garantie op pixeldefecten is beperkt en varieert per fabrikant.

    U kunt bij ons een extra garantie kopen die garant staat voor 0 dode pixels, subpixels vallen niet onder onze extra pixelgarantie.

    Indien u een dode pixel aantreft en u heeft onze extra pixelgarantie bijgekocht, dient u dit binnen 7 dagen aan ons te melden. Na 7 dagen vervalt de extra garantie en is de gewone garantie-bepaling van de fabrikant van toepassing.

    Let op: Het product dient nog inclusief al het verpakkingsmateriaal en toebehoren te zijn, de garantie vervalt direct als dit niet het geval is.

Suggesties
Heeft u suggesties hoe wij u beter van dienst kunnen zijn? Laat het ons weten, bij voorkeur per email.
Sask verbetert haar dienstverlening voortdurend en stelt uw reactie daarom zeer op prijs.

Klachten
Voor vragen kunt u contact opnemen met de Sask Klantenservice. Onze medewerkers helpen u graag verder.

Is uw klacht na contact met onze klantenservice niet verholpen? Dan kunt u deze schriftelijk indienen bij Sask.
Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats, email adres en klantnummer of bestelnummer naar:

Sask Beverwijk
Spoorsingel 51
1947 LB Beverwijk

Zodra we uw brief hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u binnen zeven kalenderdagen na de ontvangstbevestiging.

  • Besteld voor 17:00
    volgende werkdag in huis

  • 14 dagen
    bedenktijd

  • Vragen? Bel ons.
    0251 - 22 95 82

  • Veilig betalen
    garantie

Nieuwsbrief Wilt u ook onze wekelijkse aanbiedingen ontvangen?
Vul dan hiernaast uw e-mail adres in.